[O1] Wyciek płynu chłodniczego (rozwiązany) + nowa zagadka..
Niedawno (jakieś 2000km temu) wymieniałem płyny w samochodzie...również chłodniczy. Będąc w weekend w trasie 450km (wcześniej były tylko jazdy po mieście) zeżarło mi około litra płynu chłodniczego. Dolałem myśląc, że napełnił się układ po wymianie i stało się to dopiero w trasie ze względu na większe obciążenie silnika. Dziś jednak robiąc bardzo krótką trasę 5km zauważyłem dość poważny wyciek (2 krople na sekundę) gdzieś w głębi spod elementu oznaczonego na zdjęciu nr 1 (cokolwiek to jest)...z góry dokładnie niestety nie widać, ale pod nim jest jeszcze chyba jakiś metalowy trójnik do którego dochodzą węże z płynem chłodzącym.
Czy moglibyście zasugerować co będzie nadawało się do wymiany?
Silnik: 1,9TDi AXR mod na -> 145KM, przebieg 89kkm -> 2006r
Zastanawiam się czy podczas wymiany płynu chłodzącego mogli zdejmować te węże z trójnika by spuścić płyn, a następnie źle je zamontowali i "wyszło" to dopiero w dłuższej trasie, a nie przez miesiąc bujania się po mieście...?
Nie wiem czy uderzać z "reklamacją" do warsztatu, który to robił czy sprawdzić gdziekolwiek indziej...
Do spuszczania płynu jest zaworek przy chłodnicy. Jak nie grzebali w warsztacie przy przewodach, tylko wymieniali płyn to reklamacja nie przejdzie. Zobacz morze trzeba tylko dociągnąc opaske?
Gdyby coś grzebali przy przewodach to pewnie inaczej by wyglądały (przynajmniej ja bym je wyczyścił) uważam, że to zwykły zbieg okoliczności. Kupić nowy wąż opaskę wymieńić i po sprawie :P
Problem z wyciekiem został rozwiązany. Winowajcą okazał się pęknięty przewód znajdujący się pod tym metalowym elementem w kolorze srebrnym do którego wchodzi element oznaczony X. Przewód miał zerwane zbrojenie, więc podejrzewam, że tarł przez te 5 lat o właśnie ten element i to było powodem awarii (brawa dla konstruktorów!).
Przy okazji uwidocznił się inny problem. Otóż przewód zasilający element oznaczony jako X ma naderwaną w dwóch miejscach osłonę, a w jednym tak skutcznie że jest całkiem przerwany (trzyma się na resztkach osłonki -> bez przewodzenia prądu). Czy ktoś orientuje się za co jest odpowiedzialny ten element X?
Komentarz