[O1] Wyciek płynu chłodniczego (rozwiązany) + nowa zagadka..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Danon
    Classic
    • 2007
    • 6

    [O1] Wyciek płynu chłodniczego (rozwiązany) + nowa zagadka..

    marcin1, daje radę bez zarzutów
  • darkogda
    Drive
    • 2006
    • 48

    #2
    [O1] Wyciek płynu chłodniczego (rozwiązany) + nowa zagadka..

    Niedawno (jakieś 2000km temu) wymieniałem płyny w samochodzie...również chłodniczy. Będąc w weekend w trasie 450km (wcześniej były tylko jazdy po mieście) zeżarło mi około litra płynu chłodniczego. Dolałem myśląc, że napełnił się układ po wymianie i stało się to dopiero w trasie ze względu na większe obciążenie silnika. Dziś jednak robiąc bardzo krótką trasę 5km zauważyłem dość poważny wyciek (2 krople na sekundę) gdzieś w głębi spod elementu oznaczonego na zdjęciu nr 1 (cokolwiek to jest)...z góry dokładnie niestety nie widać, ale pod nim jest jeszcze chyba jakiś metalowy trójnik do którego dochodzą węże z płynem chłodzącym.

    Czy moglibyście zasugerować co będzie nadawało się do wymiany?

    Silnik: 1,9TDi AXR mod na -> 145KM, przebieg 89kkm -> 2006r

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Opaski na tym trójniku właśnie + ewentualnie węże jeżeli są przetarte, zetlałe, lub uszkodzone.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • darkogda
        Drive
        • 2006
        • 48

        #4
        Zastanawiam się czy podczas wymiany płynu chłodzącego mogli zdejmować te węże z trójnika by spuścić płyn, a następnie źle je zamontowali i "wyszło" to dopiero w dłuższej trasie, a nie przez miesiąc bujania się po mieście...?

        Nie wiem czy uderzać z "reklamacją" do warsztatu, który to robił czy sprawdzić gdziekolwiek indziej...

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Do spuszczania płynu jest zaworek przy chłodnicy. Jak nie grzebali w warsztacie przy przewodach, tylko wymieniali płyn to reklamacja nie przejdzie. Zobacz morze trzeba tylko dociągnąc opaske?

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Gdyby coś grzebali przy przewodach to pewnie inaczej by wyglądały (przynajmniej ja bym je wyczyścił) uważam, że to zwykły zbieg okoliczności. Kupić nowy wąż opaskę wymieńić i po sprawie :P
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • darkogda
              Drive
              • 2006
              • 48

              #7
              Problem z wyciekiem został rozwiązany. Winowajcą okazał się pęknięty przewód znajdujący się pod tym metalowym elementem w kolorze srebrnym do którego wchodzi element oznaczony X. Przewód miał zerwane zbrojenie, więc podejrzewam, że tarł przez te 5 lat o właśnie ten element i to było powodem awarii (brawa dla konstruktorów!).

              Przy okazji uwidocznił się inny problem. Otóż przewód zasilający element oznaczony jako X ma naderwaną w dwóch miejscach osłonę, a w jednym tak skutcznie że jest całkiem przerwany (trzyma się na resztkach osłonki -> bez przewodzenia prądu). Czy ktoś orientuje się za co jest odpowiedzialny ten element X?

              Komentarz

              • toblach
                Classic
                • 2009
                • 18

                #8
                są to świece żarowe do podgrzewania wody

                Komentarz

                • darkogda
                  Drive
                  • 2006
                  • 48

                  #9
                  Jeśli dobrze domyślam się - używane są tylko zimą przy ujemnych temperaturach i latem nie mają żadnego/większego znaczenia?

                  PS. Ta "woda" o której piszesz to płyn chłodzący, tak?

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Do poczytania
                    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191114
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • darkogda
                      Drive
                      • 2006
                      • 48

                      #11
                      Wszystko jasne - dziękować!

                      Komentarz

                      Pracuję...